fredag 19 mars 2010

Träningstips

Har du tröttnat på gymet, eller tycker att det är för dyrt, har inte tid kanske? Då har jag bästa träningstipset för dig! 

Powerwalk!

Powerwalk är en perfekt träningsform för dom som inte gillar gymet eller tycker att det tar aldeles för lång tid. Det ända du behöver är ett par gympaskor så är du klar. Det bästa är att man kan gå bär man vill och nästan var man vill. Överallt där allmänningsrätten gäller. Man kan dessutom ta den tiden man känner att man hinner med, allt från 30 minuter till 1 ½ timme.
Med Powerwalk menas att man går i rask takt. Känn pulsen, du ska bli lite anfådd. Det ger bäst förbränning. Skillnad på powerwalk och löpning är att du tar bort belastningen från knäna och fötterna.

Jag går en powerwalk om dagen, eller jag går en promenad iallafall, just nu är det lite halt för att ta ut stegen till fullo, men där väglaget tillåter blir det snabbare tempo.  Sen kombinerar jag det med gym eller grupp pass på friskis och svettis några gånger i veckan. Jag tycker det är jätte skönt att gå ut och promenera. Få igång tankana och gå igenom allt man har i huvudet.

powerwalk tycker jag ni ska testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Unika Besökare

StatCounter