onsdag 27 januari 2010

Musik på tåget..

Jag förstår mig inte på dom här människorna som ska sitta och lyssna på musik på tåg och tunnelbanan utan hörlurar. (Oftast dom som brukar kallas fjortisar. Med stort hår och idominsalva på läpparna) Jag tycker att det är riktigt respektlöst, det finns faktist människor som inte vill lyssna på deras musik.

Imorse satt det två tjejer på tåget och lyssnade på musik på mobilen. Utan hörlurar och på högsta volym. Man blev bara mer och mer irriterad. Alla vill inte lyssna på deras "toarulle, toarulle toarulle"- låtar. Respektlöst! Jag tycker man ska visa respekt för sina medmänniskor på tåg, tunnelbana och buss.

När jag äntligen var framme på centralen och hoppade på tunnelbanan, Vad klev på tunnelbanan på nästa hållplats om inte en såndär tiggare som spelar på en gammal ostämd fiol! Tror dom seriöst att folk gillar att lysna på det?!
På hemvägen var det iallafall tyst.

Klockan fem ska vi åka till F&S, om det går att åka för denna snöstorm som bara blir värre och värre. Det var riktigt jobbig att gå hem i blåsten. Snön trängde sig in genom kläderna och i alla glipor som fanns i halsduken.
Usch säger jag bara!



Nu ska jag ta det lungt en stund..
Puss puss på er!!<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Unika Besökare

StatCounter