fredag 1 januari 2010

1 Januari

Då har en nytt år tagit sin början, 2010. Hur känner ni för det här året? jag har inte alls några höga förväntningar direkt, än att jag ska till Grekland och att jag fyller 20 detta år.

Gårdagen då, hur såg den ut?
Jo, det började med att vi åkte och gick på nyårsgympa på Friskis&Svettis. Ett riktigt roligt pass, rörde runt på fettet rejält i kroppen. Sen åkte vi hem och duschade. Jag gjorde mig iordning, sminkade mig, fixade håret med mera. Vid sex åkte vi till Västerhaninge. Började med glögg och sen blev det mat. Fretten bestod av endivesallad (kokt) med granatäpple, sen kom varmrätten, lammstek med potatisgratäng, skysås och brysselkål. Efterätten bestod av mangoparfait, inkokt päron med grädde. Strax innan tolv gick vi ut och kollade på fyverkerier, och vid halv två åkte vi hem...

Här kommer bilder från kvällen:

Påväg till Västerhaninge
 
 Uppdukat till förätten

 
 Förrätten
 
Brysselkål
 
 Ann silar sås

 
Conny
 
 Varmrätten
 
 Ann
 
 Ann
 
 Jag
 
Conny och Björn
 
Varmrättsvinet
 
Valter
 
Valter
 
 Desserten
 
 Valter leker med en kanelstång

 
Edvin full med grädde
 
 Jag och Conny

 
Jag och Conny

Vid tolvslaget, tog inga bilder på fyverkerier. Försökte men det blev bara svart. 

Hoppas alla haft en bra nyårsafton!! Och att ni får ett bra 2010!

1 kommentar:

  1. Gott Nytt År på er! Vad fina ni var allihop och en kung mittibland er! Maten såg ju superduper ut, så fin efterrätt fick inte vi.
    Vi hade passionsfruktsparfait, det var gott men såg ju inte så där fint ut, hade på lite strössel och silverkulor och physalis.
    Ta det lugnt i halkan!

    SvaraRadera

Unika Besökare

StatCounter