lördag 23 januari 2010

Lördag på Utö

Startade dagen med att duka fram frukost till allihopa eftersom jag var den som vaknade först för en gångs skulle. Jag var också den som gick och la mig sist. Hur går det ihop? men men.

Efter frukost tog vi en promenad runt kvarteret. Det var riktigt härligt, frisk luft och inte alls kallt.
Ann hittade ett recept på någon kokostårta som vi nu håller på att göra. Den såg riktigt god ut så då ska vi testa den. Har ochså hittat ett recept på en chokladdrink som jag ska göra sen.

P.s Även fast man håller på att gå ner i vikt, så måste man få unna sig något gott ibland. Man ska inte låta viktnedgången bilda en matångest. Tränar man och äter normalt men i måttliga mängder så kommer man gå ner i vikt. Man ska inte svälta sig till viktnedgång. Svälter man sig, visst går man ner i vikt men på fel sätt. Har kroppen ingen näring från mat att ta från så kommer kroppen ta näring på annat sätt. Det blir alltså musklerna som får ta stryk för att man svälter. Då tappar man muskelvikt, och det sk aman ju inte göra, det är fettvikten man ska få bort. Därför ska man inte banta sig själv!
Alltså mitt motto: " Ät normalt men i måttliga mängder" 
Och ett annat tips: Mät er istället för att väga sig. Muskler väger dubbelt så mycket som fett. Tänk på det. Så satsa på att gå ner i centimeter än vikt. Du kommer automatiskt tappa kilon också men måtten är ett bättre sätt att kolla på.




Nu ska jag vara lite social. Puss puss på er!! <3<3<3<3

1 kommentar:

  1. Tårtan blev jättegod! Men - ni glömde ju att äta av den till kaffet innan ni åkte hem!
    Så Tomas och jag får "offra" oss i två dagar.
    Måndag lunch var den ännu bättre ... är nog bra när spriten får gotta till sig.
    Tack för tårtan och besöket. Ska kolla såna bakgrejer i USA till dig. / Ewa-May

    SvaraRadera

Unika Besökare

StatCounter