fredag 20 november 2009

Alfabetisk ordning bakifrån...

Gårdagens jobb såg ut såhär: Jag började jobba kl två, då jag fick updraget att fixa fika till oss medans de andra började duka nere i blå hallen. De skulle vara kaffe och dans nere i BH(Blå hallen) och själva middagen ägde rum i GS(Gyllene Salen). När allt var klart i BH gick vi upp till GS där vi fikade och gick igenom hur det skulle dukas. Jag och Heidi fick stå för förberedelserna, så som fixa vattenglas, desserttallrikar, duka upp för drink, vika servetter. Vi fick dessutom ansvar för drinken som 100 pers skulle ha uppe på Altan. (Utanför GS). Drinken skulle vara kl fem, när tror ni dom kom upp? Halv sex! För att dom skulle fotograferas i alfabetisk ordning i trappen först! De andra i servisen gick över och åt medans vi hade drinken. Sen när sällskapet skulle ner igen skulle dom rada upp sig i alfabetisk ordning bakifrån. Det ni=P När dom var nere och vi plockat undan allt sprang vi över till Eken,(där vi äter, lunchrestaurang på dagana) Vi kom när det var ca fem minuter kvar av genomgången och sen gick alla över. Jag och Heidi stannade kvar och slängde i oss mat, sen sprang vi över igen. Stressig dag med andra ord.
När middagen sen började gick det hur bra som helst, föruom at jag tappade ett varmrättsfat på mina fötter. men men sånt händer ingen större skada skedd, bara lite brännmärken.


Idag brjag jag jobba halv tre, ochså med duk. Får se hur allt blir den här dagen då. Det får ni veta imorgon;) Nu ska jag hoppa in i duschen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Unika Besökare

StatCounter