söndag 30 december 2012

Ombyte

Tänkte på en sak! Här ligger jag i soffan och har en perfekt söndagskväll med bra film på tv och en pardis ask i knät. Då kom tanken. Nu har jag tagit en alladin ask och hällt i de praliner som var kvar i min paradis ask.
Alladin / paradis har funnits så länge jag kan minnas, den har bytt vissa praliner genom åren men de flesta har alltid varit där. Som körsbärslikörs pralinen. Varför är den kvar?? Den blir alltid kvar sist, finns inte en enda som faktiskt tycker den är god! Varför inte byta ut den mot mint crème eller gräddlikör, för att vara en ask som ändå kostar ca 50/60 spän så blir det ändå ca 5 kr per pralin, det blir alltså 10kr man slänger bort!!!

Nu tycker ni säkert jag är helknäpp som tar upp det här, men men en liten knäpp tanke bara!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Unika Besökare

StatCounter