måndag 16 januari 2012

Full-smockad helg....

Ursäkta att jag inte hunnit blogga i helgen. Har haft fullt på jobbet. Från fredags har jag bara jobbat och sovit typ. Men en liten uppdatering kan jag göra iallafall.

Fredag: Sanna plockade upp mig och Theodor för att åka till veterinären. Han blev ju öronmärkt i samband med kastreringen i oktober förra året. (konstigt det känns att säga förra året =P ) Den örontatueringen misslyckades totalt, Ser ut som att han möglar i örat, bara grönt sudd. Så åkte dit med honom och klagade. Veterinären tog en lampa och lös bakom örat för att försöka se siffrorna. "Jag ser en 4a och en 9a, och jag tror det är en 9a till, sen kan det vara en 1a, eller nej det är en 2a det är jag säker på" Sa hon medans hon kollade. Jag blev irriterad och sa att det ska vara en 1a där. Genast bytte hon åsikt " Nej det är en 1a där, det är jag helt säker på, har tatuerat så många öron så jag ser att det är en 1a".

De bestämde sig helt enkelt att tatuera i andra örat. Gick och åt lunch med Sanna medans Theodor var kvar hos veterinären. Sen när vi hämtade honom så berättade dom att de tog svart färg istället då han hade mindre pigment i högra örat. Hon sa att den svarta färgen är mycket tjockare och inte lika klen som den gröna. Men att den gröna var en superbra färg. Hmm, hon kunde inte stå för en enda åsikt.
Jag fattar bara inte varför de inte kunde tatuerat svart färg i högra örat direkt ist för att använda den gröna färgen, då de helst inte vill använda den!


Lördag då, då sov jag till halv tolv, åkte och fikade hos Magnus föräldrar innan det blev dags för jobb igen. Stackars Cesar (deras hund) Fick epelepsi-anfall och blödde ur munnen. Usch! De åkte in till Strömsholm där han fick medicin.

Idag fick han samma sak igen. Så nu har han fått tre anfall på två dagar. Hoppas det inte fortsätter så de måste avliva honom =( Så söt vovve!

Igår var det jag och Elin på jobbet. Lugn kväll, han städa lite vilket är skönt. Torka öl-kylarna, alla lister och hyllor. De kom lite folk som käkade söndagsmiddagen hos oss. vissa som bara drack och kolla sporten :)

Idag är jag ledig, ska ta och plugga lite hade jag tänkt. Och röja. Får se om det blir någon träning. Tar nog det imorgon. är täppt i näsan och har ont i öronen så ska nog ta det lugnt idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Unika Besökare

StatCounter