onsdag 30 september 2009

Hej!
Nu har jag kommit hem från jobbet. Hade bästa dagen idag! Vi hade fyra elever från restaurangskolan i Eskilstuna hos oss och provade på inför Nobelmiddagen. Jag fick ansvaret över Jonathan. En jättetrevlig kille ( alla var jättetrevliga personer) som var jätte duktig. Han ville göra allt, tyckte ingenting var läskigt och ville prova på allt. Var jätteduktig på fat-servera både varmsätt och tårta. Skeppis och Thomas tyckte att jag skulle ha hand om en elev eftersom jag var elev förra året och vet hur det känns för dom. Kan sätta in mig i deras sits eftersom jag har varit med om allt innan. Fick jättemycket frågor vilket var jätteroligt. Träffade dom redan på duket för dom var med och dukade också.

Det sköna med att ha elev är att man har bara 10 gäster att dela på (eleven ska göra så mycket den känner att den vill och klarar av), Vanligtvis har vi 15 gäster per person men eleverna behöver bara kunna ta 10 för det är antalet vi har på Nobel. Men idag var det såhär att det var 5 gäster som inte kom på våran rad så vihade bara 5 gäster. Jonathan fick göra allt med mig som stöd bakom. Visade och gav tips. En skön dag helt enkelt. =)

Nej nu ska jag hoppa i säng! Puss puss<3<3<33

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Unika Besökare

StatCounter