lördag 18 februari 2012

Ludwig Van Beethoven

En fin dikt av Beethoven




Ludwig Van Beethoven to his "Immortal Beloved"


Letter 1


God Morning, on July 7


My thoughts go out to you, my Immortal Beloved 
I can live only wholly with you or not at all -
 Be calm my life, my all. Only by calm consideration of our existence can we achieve our purpose to live together 
Oh continue to love me, never misjudge the most faithful heart of your beloved.
ever thine
ever mine
ever ours































Brev 1

God morgon, den 7 juli

Mina tankar går ut till dig, min odödliga älskade
Jag kan leva bara helt med dig eller inte alls -
  Var lugn mitt liv, mitt allt. Endast genom lugn hänsyn till vår existens kan vi uppnå vårt syfte att leva tillsammans.
Oh fortsätter att älska mig, aldrig missbedömer den mest trogna hjärtat av din älskade.
evigt din
evigt min
evigt vår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Unika Besökare

StatCounter