torsdag 9 juli 2009

Sista provet avklarat!!!

Shit nu är det äntligen klart!!!! Sista proven gjorde vi idag.. I tisdags hade vi Flairprov.. då man Jonglerar (eller hur det nu stavas) runt med flaskor.. I onsdags hade vi det stora skriftliga drinkprovet på 80 drinkrecept och freepouring prov (häller på fri hand).. Hoppas det gick bra.. Idag hade vi stort teoretiskt prov på allt vi lärt oss om sprit med mera. och praktiska barprovet.. Klarade alla drinkar men hade lite overpour ellet underpour på vissa men men:) kanske 4 av 15 drinkar:) Det värsta var att jag var så nervös så när jag skulle skaka min cosmopolitan så tappade jag hela shakern i Isbyttan..!!!! men fick 10 poäng andå för jag hade gjort hela rätt.. Sånt händer sa han.. Låg på stranden en stund och pustade ut.. Imorgon får vi veta resultaten.. Hoppas hoppas hoppas jag klarade det!!!! Ska fan pussa Johannes fötter om jag klarar det!!!

Har packat väskan inför flytten imorgon till Hotell Kamelia för sista natten.. Kommer 90 elever så får inte stanna på Fantasia..
Ikväll ska vi på avslutningsmiddag med hela klassen och lärarna till Stadium.. Samma restaurang som vi åt på på min födelsedag. Dom har jätte god mat!! :)

Får se om jag skriver något imorgon annars så hörs vi när jag kommer hem!!! Flyger hem 9.35 på lördag!!! :)

puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Unika Besökare

StatCounter