måndag 31 augusti 2009

Livet / "The Sims"?

Idag spelade jag The sims en stund medans jag väntade på att Conny skulle komma hem från skolan. Det fick mig att tänka lite gran. Man sitter ju där och styr dom här simarna och uppfyller deras önskningar. Man är alltså deras gud. Tror ni att det är så för oss också, att någon sitter där uppe och trycker på kylen när vi är hungriga och toaletten hit och sängen dit. Som just nu, har dom tryckt på datorn och aktiviteten "skriv blogg"? Och som när vi söker jobb har dom då tryckt på knappen "hitta jobb"? The sims får en verkligen att tänka.
Hmm, jag har tänkt på det ett tag. Hur är det egentligen? Vad tror ni?

Jag tror iallafall att det är någon som sitter där uppe och har riktigt roligt åt mig när jag gör bort mig, säger fel saker eller missar tåget när jag har en viktig tid att passa. Men är det som i "the sims"?
En fråga som man kan grubbla på länge...

Nej nu ska jag iallafall gå och lägga mig. Har gymtid 11.30 imorgon och sen ska jag till mina små änglar =) och imorgon kväll ska jag träffa Malin!!!! Saknat henne så otroligt mycket, fast hon bara varit borta i en vecka.

Godnatt på er! puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Unika Besökare

StatCounter