torsdag 18 oktober 2012

Parken Zoo

Alltså jag måste bara få ventilera mig lite.... Parken Zoo "Räddar Världens Djur" ... eller gör dom det? Såg ni  Kalla Fakta igår, ett reportage om djurparken. De slänger in döda, avlivade, sjuka djur i stora frysar mitt bland djurfoder!! Gör man så???!!! och sen pumorna som de fött upp, en utrotningshotat art som de lyckats få ungar på, för att sen avliva dom för att få in nya djur som drar med pengar?? Så himla dålig stil!! Dessutom är de fridlysta! Man FÅR INTE döda fridlysta djur!! Samma med dessa Antiloper de hade, dör av svält, fast de säger att de skickat iväg dom till andra djurparker!! Nej jag tycker så synd om dessa djur som bor där, och personalen som måste jobba under lögner.

Nej jag tycker att Parken Zoo ska läggas ner och skicka djuren till andra djurparker som sköter sig och TAR HAND om djuren på rätt sätt.! Det är levande varelser. Vi har djurparker för att bevara och öka mängden av utrotningshotade djur. Inte som en jävla cirkus för att tjäna pengar!!

Elandantilop i det fria,  
En av Elandantiloperna på Parken Zoo, utmärglad av för lite mat

Sällsynt vit Tiger från Parken Zoo
Vita Tigern ligger inte och myser i gräset längre.....


Jag kommer inte stödja dom med mer pengar, med besök! Never!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Unika Besökare

StatCounter